6 Ocak 2011 Perşembe

PEMBE DEFTER :)

Benim pembe bir defterim var.
Sürekli yanımda taşırım.
İçinde yığınla bilgi var.
O an not etme ihtiyacı hissettiğim her şeyi yazarım.
Canım sıkıldığında günlük bile olur bana...
Randevularım, gelecek planlarım,yaptığım organizasyonların notları, güzellik reçeteleri,kitap isimleri..
Kısaca aklınıza gelecek ne varsa hepsi o defterin içinde.
Bugün karıştırırken bir not gözüme ilişti.Başlığı;
'Diyette mutlaka alınmalı'
Kaynağını yazmamışım.Sanırım internette okuyup not ettiğim bir şey.Şimdi buraya yazacağım ama olur da bir gün bu listenin  kaynağı bu yazımı görürse,şimdiden özür diliyorum ama gerçekten not etmemişim.
Bu listedekilere sadece diyet yapanlar değil normal beslenenler de dikkat etmeli diye düşünüyorum.Mutlaka aldığımız her besinin faydası büyük ama bu listedekiler 10 madde ile sınırlı.Listeyi yapana sesleniyorum devamını mutlaka bekliyoruz :)
Şimdi listeye bir göz atalım:
  • Yumurta
  • Baklagiller
  • Armut,elma,ayva
  • Günde 100-150 gr et (yağsız)
  • 1-2 fincan yeşil çay
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tarçın
  • Sirke
  • Kırmızı biber
  • Greyfurt
Yumurta  hakkında ne denebilir ki.Hayatımın gıdası.Çok severim hem de her türlüsünü.Ama ne yazık ki bu diyetimde haftada sadece 1 kere yiyebiliyorum.Ama cumartesileri kaçamak yapıp sadece 1 yumurta beyazı ile yapılmış omlet yapıyorum kendime.Üstüne bol fesleğen ve karabiber.Affet beni diyetim ama yumurtasız bir hafta sonu kahvaltısı olamazzzz.Ehh en büyük özelliği protein deposu olduğunu söylemeden geçmeyeyim.
Baklagiller bu ara ihtiyacım olan besin öğesiymiş de haberim yokmuş.Folik asit deposu olan bu minikler sinir sisteminin ilacıymış.Özellikle gebelik öncesi ve gebelik sırasında bebişlerin sinir sistemi ve omurilik gelişiminde çok önemli rol oynuyorlarmış.Diyettekiler için önemli bir bitkisel proteinin olmanın yanında çok önemli bir lif kaynağı.Vejeteryanlar için ise vazgeçilmez besinlerden.
Armut,elma ve ayva  bu listede bence tok tuttukları için var.Çünkü bütün meyveler faydalı, hepsinin ayrı ayrı özelliği çok.Sizi bilmem ama ben gün içinde meyve olarak mutlaka bu üçlüden birini tercih ediyorum.
Et ,hayvanları çok sevmeme rağmen onu da aynı oranda seviyorum.Vazgeçilmez gıdalardan biri benim için.Her formu lezzetli yahu ne yapalım.Ama hayvan sevgimizi de içine katıp diyet yapanlar için bu sevgiyi sınırlandırmamız gerekiyor.Yaklaşık 100-150 gr et bizim için yeterli.Tavuk ve balık tercih sebebi diyorlar ama bence yağsız kırmızı et de çok uygun.
Yeşil çay, azı karar çoğu zarar bir bitkidir.O yüzden günde maksimum 2 fincan içilmelidir.Ama mutlaka içilmelidir.Çünkü tek başına etkisi olduğuna inanmasam da doğru beslenme ve egzersizle birleşince iyi işler çıkardığını düşünüyorum.Yemeklerde sonra içilmesi önerilmiyor.Sabah ilk iş yeşil çay içmek  ise vücudumuz için süpermiş. Kalbe de iyi geliyormuş.Ayrıca benim için yazın en sevdiğim içecek olan limonataya güzel bir alternatif oluyor.1 fincan demlediğim yeşil çayın içine bol limon ve nane koyuyorum.Üzerine daha da bol buz ya da soğuk su ilave edip, yaz sıcağında kendimi ferahlatıyorum.Benim için bu kadar yeterli ama yok size yetmez ve daha fazla bilgi edinmek isterseniz buradan daha fazlasını okuyabilirsiniz.
Zeytinyağı için diyecek hiçbir şey yok.Doğanın mucizesidir kendisi benim için.Evimiz de zeytinyağıdan başka yağ kullanılmaz yemeklerde.Ama bizim bir şansımız var.O da gerçek zeytinyağına ulaşıyor olmamız.Fabrikasyon yağlardan kullanmıyoruz.Çoğu insanı kokusu rahatsız eder ama bir düşünün ısınmış zeytinyağının kokusunda daha güzel bir şey var ise o da içine sarımsak ve kekik atılmış, ısınmış zeytinyağı kokusudur.Ama ne kadar büyük bir mucize olursa olsun gene de o bir yağ.Ve diyet yapanlar için yasak listesinin başında.O yüzden sadece 1 yemek kaşığı hakkınız var .
Tarçın eskiden benim için sadece çeşit çeşit tatlının tamamlayıcısı ya da salep için vazgeçilmez bir baharattı.
Ama şeker ile ilgili problemim çıkınca tarçın daha farklı anlamlar kazandı.Bir kere artık tatlılarımın tamamlayıcısı değil çünkü tatlı yemiyorum :) Tarçın artık benim için şekerimi düzenleyen bir baharat oldu.Ayrıca çubuk tarçının demlenmesi  sonucu elde edilen çay zihin yorgunluğuna ve yoğun çalışma sonucu oluşan başağrısına iyi geldiği söyleniyor.Ancak İbrahim Saraçoğlu'nun önemli bir uyarısı var.Hiçbir bitkisel çayı alışkanlık haline getirmemek gerekiyormuş.Çünkü vücudunuzu alıştırmak demek,ona ihtiyacınız olduğunda etkisinin azalması demekmiş.
Sirke pek sevdiğim bir şey değildir.Her türlüsü bende mide bulantısı yapıyor.Kokusunun keskinliği bitiriyor beni.Ama hep bir elma sirkesi efsanesi vardır ortalıkta dolaşan.Çok ciddiye almasam da azıcık araştırınca zayıflama konusunda değil belki ama sağlık açısından hakikaten bir efsaneymiş.Okuduğum bir yazıda elma sirkesi için doğal bir yaşam iksiri diyor.Daha fazla bilgi için burayı okuyabilirsiniz.Sanırım daha fazla elma sirkesi kullanmaya başlasam iyi olacak.
Kırmızı biber  çoğunlukla kansere karşı olan etkileri ön planda olan bir baharattır.Kebap sever bir millet olarak kırmızı biberi de bol bol tüketiyoruz.İştah artırmak gibi bir özelliği ile tanınsa da aslında  bazal   metabolizmayı hızlandırarak, zayıflamaya yardımcı oluyor.Ayrıca bence en ilginç özelliği de yaş iken  büyük bir c vitamini deposu oluşudur.Limondan daha çok c vitamini içeriyormuş.Tuzsuz ve yağsız yemeklerin de ilacı kendisi :)
Greyfurt ' a bayılırım.Hem suyuna hem meyve olarak kendine hastayım.Ailecek bol bol tüketiyoruz.Ama dikkatli yenilmesi gereken bir meyve kendisi.Aslında gizli bir tehlike barındırıyor.Bazı ilaçlarla beraber alındığında , ilacın etkisini değiştiriyor.Mesela aspirinin etkisini ikiye katlayacak kadar tesirli.Eğer düzenli ilaç kullanıyorsanız, doktora danışıp yemekte fayda var.Ancak diyettekilere faydası da büyük.Hem c vitamini açısından çok zengin hem de böbrekleri temizleme özelliği mevcut.Trigliseriti yüksek olanlar greyfurtla bundan kurtulmanız mümkün. Ama dediğim gibi önce doktora danışmak gerekiyor.80 gr'lık bir greyfurtta 60 kalori var.Son olarak yemeklerden önce 1/2 greyfurt iştah kapatıyormuş duyrulur.
Listenin sonunda şunu mutlaka eklemekte  fayda görüyorum.Bütün bunlar tabiki araştırılarak ortaya konuyor ama uygulamaya başlamadan  mutlaka ve mutlaka doktorunuza danışınız.
Not: Bu yazı sanırım biraz uzun olmuş :).Eğer bu notu okuyorsan, sabretmiş yazıyı da okumuşsun demek ki. Bana zaman ayırdığın için teşekkürler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder